多くの水が使(つか)われているWe use a lot of water

106 ~ 107 / 137ページ


 わたしたちが使っているじゃ口を調べてみましょう。 Let's find out about the faucets that we use.

 よし子さんたちは,学校にある水道のじゃ口の数を調(しら)べてみることにしました。 Yoshiko and her friends decided to find out how many faucets there are in the school.
 「理科室や家庭科室(かていかしつ)には,たくさんのじゃ口がありました。」 "There were lots of faucets in the science and home economics rooms."
 「し育小屋にもじゃ口があったね。」 "There were also faucets in the pet houses, too."


 調べていくうちに,水道にかん係(けい)のありそうなものが,他(ほか)にもたくさん見つかりました。 While we were trying to find this out, we discovered a lot of other things that may have something to do with tap water.

 わたしたちが使う水は,どこからどのようにして送(おく)られてくるのだろう。 How and where does the water we use come from?

じゅ水そう(水のタンク)
Water receiving tank (water tank)
きゅう水かん
Feedwater pipe
水道メーターのふた
Water meter lid
プールの水道メーター
Pool water meter

 
学校の年間使用水りょう(しようすいりょう)
(瑞穂四小 2008年)
Water used by the school in a year
(Mizuho No. 4 Elementary 2008)

はかった月
Months in which we measured water used
使った水のりょう(l)
Quantity of water used (liters)
2lのペットボトル(本)
Plastic bottle of 2 liters (bottles)
3~4431000215500
5~61340000670000
7~8917000458500
9~10571000285500
11~12416000208000
1~2479000239500

Total
41540002077000