わたしたちが使っているじゃ口を調べてみましょう。 | Let's find out about the faucets that we use. |
よし子さんたちは,学校にある水道のじゃ口の数を調(しら)べてみることにしました。 | Yoshiko and her friends decided to find out how many faucets there are in the school. |
「理科室や家庭科室(かていかしつ)には,たくさんのじゃ口がありました。」 | "There were lots of faucets in the science and home economics rooms." |
「し育小屋にもじゃ口があったね。」 | "There were also faucets in the pet houses, too." |
調べていくうちに,水道にかん係(けい)のありそうなものが,他(ほか)にもたくさん見つかりました。 | While we were trying to find this out, we discovered a lot of other things that may have something to do with tap water. |
わたしたちが使う水は,どこからどのようにして送(おく)られてくるのだろう。 | How and where does the water we use come from? |
じゅ水そう(水のタンク) Water receiving tank (water tank) | きゅう水かん Feedwater pipe |
水道メーターのふた Water meter lid | プールの水道メーター Pool water meter |
学校の年間使用水りょう(しようすいりょう) (瑞穂四小 2008年) | |
Water used by the school in a year (Mizuho No. 4 Elementary 2008) |
はかった月 Months in which we measured water used | 使った水のりょう(l) Quantity of water used (liters) | 2lのペットボトル(本) Plastic bottle of 2 liters (bottles) |
3~4 | 431000 | 215500 |
5~6 | 1340000 | 670000 |
7~8 | 917000 | 458500 |
9~10 | 571000 | 285500 |
11~12 | 416000 | 208000 |
1~2 | 479000 | 239500 |
計 Total | 4154000 | 2077000 |