第1 環境基準The 1st: Environmental Standards

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1 環境基準は、地域の類型ごとに次表の基準値の欄に掲げるとおりとし、各類型をあてはめる地域は、都道府県知事が指定する。1. The environmental standards are set as shown in the following table, in the column entitled "Baseline Noise Level", for regions of the respective categories, and the prefectural governor designates the regions to be under respective categories.

地域の類型
Category
基準値
Baseline Noise Level

Region I
57デシベル以下
57 db or lower

Region II
62デシベル以下
62 db or lower

(注) Ⅰをあてはめる地域は専ら住居の用に供される地域とし、Ⅱをあてはめる地域はⅠ以外の地域であって通常の生活を保全する必要がある地域とする。Note: The region designated as category I is the district to be exclusively used for residences, and the category II region is the district, other than category Ⅰ, where there is a need to maintain normal living patterns.

2 1の環境基準の基準値は、次の方法により測定・評価した場合における値とする。2. The baseline levels of the environmental standards stated in the above "1" is a value obtained by measurements and evaluation made according to the following methods.
(1) 測定は、原則として連続7日間行い、騒音レベルの最大値が暗騒音より10デシベル以上大きい航空機騒音について、単発騒音暴露レベル(LAE)を計測する。なお、単発騒音暴露レベルの求め方については、日本工業規格Z 8731に従うものとする。(1) Measurements are made, in principle, over 7 consecutive days, and where the maximum aircraft noise level is 10 db or greater above the background, a single noise exposure level (LAE) is measured. In addition, the method of obtaining the single noise exposure level shall be in accordance with the Japanese Industrial Standard Z 8731.
(2) 測定は、屋外で行うものとし、その測定点としては、当該地域の航空機騒音を代表すると認められる地点を選定するものとする。(2) Measurements are carried out outdoors, and as for the measuring point, a location that is deemed representative of aircraft noise in the region shall be selected.
(3) 測定時期としては、航空機の飛行状況及び風向等の気象条件を考慮して、測定点における航空機騒音を代表すると認められる時期を選定するものとする。(3) For the measuring period, taking into account the meteorological conditions such as flight conditions of the aircraft and wind direction, a time that is deemed representative of aircraft noise at the measurement point shall be selected.
(4) 評価は算式アにより1日(午前0時から午後12時まで)ごとの時間帯補正等価騒音レベル(Lden)を算出し、全測定日のLdenについて、算式イによりパワー平均を算出するものとする。(4) For the evaluation, the noise level corrected for the period of time (day-evening-night time) to be equivalent (Lden) per day (12:00 am to 12:00 pm) is calculated using the Formula A, and for the Lden of all the measurement dates the average sound power level is obtained using the Formula B.

算式アFormula A:

(注) i、j及びkとは、各時間帯で観測標本のi番目、j番目及びk番目をいい、LAE,diとは、午前7時から午後7時までの時間帯におけるi番目のLAE、LAE,ejとは、午後7時から午後10時までの時間帯におけるj番目のLAE、LAE,nkとは、午前0時から午前7時まで及び午後10時から午後12時までの時間帯におけるk番目のLAEをいう。また、T0とは、規準化時間(1秒)をいい、Tとは、観測1日の時間(86,400秒)をいう。

Note: In the formula, "i", "j" and "k" refer to the "i-th", "j-th" and "k-th" observation data in each period of time, where "LAE" and "di" refer to the "i-th LAE" in the period from 7 am to 7 pm, "LAE" and "dj" refer to the "j-th LAE" in the period from 7 pm to 10 pm, and "LAE" and "nk" refer to the "k-th LAE" in the period from 12 am to 7 am. Further, "T0" refers to reference time (1 second), and "T" refers to the time of observation on a given day (86,400 seconds).

算式イFormula B:

(注) Nとは、測定日数をいい、Lden,iとは、測定日のうちi日目の測定日Ldenをいう。

Note: In the formula, "N" refers to the number of days measurement undertaken, and "Lden i" refers to the measurement Lden obtained on the "i-th day" of the measuring period.

(5) 測定は、計量法(平成4年法律第51号)第71条の条件に合格した騒音計を用いて行うものとする。この場合において、周波数補正回路はA特性を、動特性は遅い動特性(SLOW)を用いることとする。(5) Measurements shall be carried out with the use of a sound level meter that has passed "the Criteria for Passing" specified in Article 71 of the Measurement Act (Act No. 51 of 1992). In this case, "A" characteristic for the frequency correction circuit and slow response (SLOW) for the dynamic characteristic shall be used.

3 1の環境基準は、1日当たりの離着陸回数が10回以下の飛行場であって、警察、消防及び自衛隊等専用の飛行場並びに離島にある飛行場の周辺地域には適用しないものとする。

3. The environmental criteria described in the above "1" is of the air fields where the frequency of takeoffs and landings per day is 10 times or less, and shall not apply to the surrounding area of airfields dedicated to the police, the fire department and the Self-Defense Forces, etc. and also the airfields on remote islands.