第2 達成期間等The 2nd: Achievement period, etc.

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1 環境基準は、公共用飛行場等の周辺地域においては、飛行場の区分ごとに次表の達成期間の欄に掲げる期間で達成され、又は維持されるものとする。この場合において、達成期間が5年をこえる地域においては、中間的に同表の改善目標の欄に掲げる目標を達成しつつ、段階的に環境基準が達成されるようにするものとする。1. The environmental criteria, in the surrounding area such as the public airfield, shall be achieved or maintained within the period as listed in the column relating to the each airfield classification in the following table. In this case, in areas where the achievement period exceeds five years, while achieving the interim objectives described in the column relating to the improvement target in the table, the environmental standards shall be met in stages.

飛行区分
classification of flight
達成期間
achievement period
改善目標
improvement goal
新設飛行場
new airfield
直ちに
immediately
既設
飛行場
Pre-existing airfield
第三種空港及び
これに準ずるもの
third class airfield or any other equivalent facilities
第二種空港
(福岡空港除く)
The second class airfield (excluding Fukuoka Airport)
5年以内
Within 5 years
10年以内
Within 10 years
5年以内に70デシベル未満とすること又は70デシベル以上の地域において屋内で50デシベル以下とすること。
Within 5 years, the outdoor noise levels should be reduced to below 70 dB, and in those instances where the noise levels stay at 70 dB or above, the indoor noise levels should be maintained at 50 dB or below.
新東京国際空港
New Tokyo International Airport
第一種空港
(新東京国際空港を除く。)
及び福岡空港
The first class airfield (excluding New Tokyo International Airport) and Fukuoka Airport
10年をこえる期間内に
可及的速やかに
At the earliest possible opportunity after the period exceeding 10 years
15年以内に70デシベル未満とすること又は70デシベル以上の地域において屋内で50デシベル以下とすること。
Within 5 years, the outdoor noise levels should be reduced to below 70 dB, and in those instances where the noise levels stay at 70 dB or above, the indoor noise levels should be maintained at 50 dB or below.
210年以内に、62デシベル未満とすること又は62デシベル以上の地域において屋内で47デシベル以下とすること。
Within 10 years, the outdoor noise levels should be reduced to below 62 dB, and in those instances where the noise levels stay at 62 dB or above, the indoor noise levels should be maintained at 47 dB or below.

 備考
1 既設飛行場の区分は、環境基準が定められた日における区分とする。
Remarks:
1 Classification of the existing airfield shall be classified on the day that the environmental standards were established.
2 第二種空港のうち、Bとはターボジェット発動機を有する航空機が定期航空運送事業として離着陸するものをいい、AとはBを除くものをいう。2 Of the second-class airports, B refers to those where turbojet aircraft takeoff and land as scheduled air transport services, and A refers to those that exclude B.
3 達成期間の欄に掲げる期間及び各改善目標を達成するための期間は、環境基準が定められた日から起算する。3 Period that is listed in the columns entitled the achievement period and the period to achieve each improvement goal shall be counted from the day on which the environmental standards were established.

2 自衛隊等が使用する飛行場の周辺地域においては、平均的な離着陸回数及び機種並びに人家の密集度を勘案し、当該飛行場と類似の条件にある前項の表の飛行場の区分に準じて環境基準が達成され、又は維持されるように努めるものとする。2. In the area surrounding the airfield that the Self-Defense Forces, etc. to use, by taking into account the average number of takeoffs and landings, aircraft types as well as housing densities, it shall endeavor to achieve or maintain the environmental standards in accordance with the classification of the airfield set forth in the table of the preceding paragraph, which is under the similar conditions to the said airfield.

3 航空機騒音の防止のための施策を総合的に講じても、1の達成期間で環境基準を達成することが困難と考えられる地域においては、当該地域に引き続き居住を希望する者に対し家屋の防音工事等を行うことにより環境基準が達成された場合と同等の屋内環境が保持されるようにするとともに、極力環境基準の速やかな達成を期するものとする。

3. In the areas where it is considered difficult to achieve the environmental standards within the achievement period mentioned as above "1", even when the measures are taken in a comprehensive manner to curtail aircraft noise, for those who wish to continue to live in that region, an indoor environment shall be maintained that matches that of the environmental standards when achieved by completing house soundproofing work, etc., and along with it the environmental standards shall be achieved as rapidly as possible.